Pàgines

dimecres, 3 de setembre del 2014

De la Provença a Islàndia

S'acosta l'inici del nou curs 2014-2015, l'estiu va arribant a la seva fi. Tot i que encara hi ha turistes i banyistes (i jo mateixa em resisteixo a quedar-me a casa davant el blau del mar), començo a obrir algunes de les capses tancades que em queden del trasllat i hi vaig trobant llanes i fils i agulles i patrons.

Aprofito, doncs, per començar un projecte que tenia moltes ganes d'abordar. Es tracta d'un jersei per a l'hivern (si, ja ho sé, encara fa calor), ample i molt senzill. El patró era en un llibre que vaig comprar aquest estiu de vacances a Aix-en-Provence. Aquesta meravellosa i romàntica ciutat, d'ambient universitari i amb botigues vintage, tenia llibreries a cada cantonada. Sempre que viatjo m'agrada entrar a les llibreries d'altres llocs, veure quines diferències i novetats hi ha. I, evidentment, mirar llibres de costura, ganxet i mitja, per veure què tenen de nou. Aquí encara costa trobar dissenys actuals.


El llibre en qüestió em va atrapar pel disseny: rústic, minimalista, modern. Hi havia una combinació de patrons difícils i senzills (sempre va bé agafar noves idees pels cursos que comencen ara al setembre) així que, sense pensar-m'ho gaire, vaig decidir comprar-lo. L'únic inconvenient, és clar, és que els patrons estaven en francès. De totes maneres, Internet ens ho posa ben fàcil i, actualment, es poden trobar les traduccions de les abreviatures de gairebé qualsevol idioma.

La llana que he triat per al projecte és islandesa. La vaig comprar el juny passat a Hofn, tot esperant trobar el moment oportú per a gastar-la en un bon projecte. De moment ja tinc l'esquena feta, espero acabar la resta del jersei al llarg d'aquesta setmana. Us n'ensenyaré resultats!


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada